;

فرید الهامی آهنگساز

توضیحات

فرید الهامی آهنگساز متولد سال ۱۳۵۹ در شهرستان صحنه (استان کرمانشاه) در یک خانواده ی هنرمند چشم به جهان گشود ، پدربزرگ ایشان استاد سید ایاز قزوینه ایی از اساتید صاحب سبک مقام بوده و پدر ایشان از کارگردانان برجسته منطقه کرمانشاه می باشد.
استاد فرید الهامی در سال ۱۳۷۹ اقدام به تشکیل گروه موسیقی زمزمه ی عشق کرد وهمزمان  در  گروه روچیار به سرپرستی استاد بهروز طاهری ادامه فعالیت داد و در سال۱۳۸۴ گروه فردوسی را پایه نهاد.
وی از سال ۱۳۸۵ مشغول به تمرین و ضبط دو اثر شاهنامه کردی  (تراژدی رستم و سهراب) و شاهنامه فارسی (ضحاک ماردوش) با آهنگسازی خود و تدوین  استاد شهرام ناظری کرد و برای اولین بار در سال ۱۳۸۵ سعی نمود یک داستان از شاهنامه ی فردوسی به اختصار (با گروه تلفیقی مقامی ، سنتی) روایت کند.

 

فرید الهامی از نوازندگان و آهنگسازان تابوشکن است. او ضمن حفظ اصالت‌ها به نوآوری‌های هنری اقدام کرده است.

 

در این مسیر خواننده سرشناسی همچون شهرام ناظری را با خود همراه کرده است.این آهنگساز حدود ۱۰ سال زمان صرف تولید آلبوم صوتی ـ تصویری «درفش کاویانی» کرده که پس از چندبار تعویق انتشار، عاقبت ۱۷ اسفند به بازار موسیقی کشور آمد. در این آلبوم تصویری که توسط اهورا ذوالنور کارگردانی شده، از نریشن، نقالی، انیمیشن، نقاشی و… استفاده شده و همچون یک فیلم سینمایی دکوپاژ شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *





    برای درج تبلیغات در سایت پیک پارسی با ما در ارتباط باشید:

     

      تلفن: ۰۲۶۳۴۲۸۹۰۰۲- ۰۲۶۳۴۲۸۹۰۰۱-  ۰۹۱۲۳۶۸۰۹۲۳ – ۰۹۳۹۳۶۸۲۲۱۹

      ایمیل:       farhikhteweb@gmail.com

    آدرس : کرج – بالاتر از پاساژ مهستان-کوچه بوعلی شرقی (جنب پاساژ نیستان) مجتمع همگامان –طبقه ۴ واحد۷۰